At udvikle en velfungerende webshop er et stort arbejde. Nok også større end mange folk tror. Rigtigt mange forventer at det bare lige drejer sig om at hente en gratis webshop på nettet, få den installeret og så ellers fyldt med produkter. Så simpelt er det bare sjældent hvis firmaet der bestiller webshoppen har en hvis størrelse. De forventer gerne at deres nye online butik skal spille sammen med andre systemer der står for lagerstyring, levering af billeder og meget andet. Det er så her at jeg har haft en finger med i spillet på flere store netbutikker og det har til tider været lidt af en udfordring.
Jo mere avanceret et system bliver des større er også chancerne for at noget går galt. I min tid med arbejdet på de store webshops har jeg skulle rette adskillige fejl, ikke altid store fejl men alle slags fejl lige fra små designrettelser til en butik hvor ingen varer kunne lægges i kurven efter en opdatering. Når den slags sker så starter jeg altid med at sikre mig så mange logfiler som muligt fra serverne. Nogle gange har jeg været oppe på at hente mange hundrede megabytes eller endda flere gigabytes af logfiler. Timer er gået med at sidde og bladre i logfiler, finde tidspuntet hvor fejlen opstår og søge efter tilsvarende hændelser.
For eksempel så har jeg været med til at fejlrette Jack & Jones jeans webshop. Den fungerer generelt rigtigt godt men der kan alligevel godt snige sig små fejl ind når der skal betjenes mange kunder og sælges bunker af jeans hver dag.